Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

3 deltagere

 :: NFL1964

Go down

Hvorfor holder vi med dem, vi gør? Empty Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

Indlæg  VHS Ons Nov 04, 2009 6:16 pm

Jeg er overbevist om, at folk har de mest åndssvage grunde til at holde med de NFL-hold, de nu engang gør.

Så vidt jeg er orienteret støtter vi:

Gadegaard: Packers cheers
Hasse: Packers cheers
Peter: Packers cheers
Jon: Eagles Evil or Very Mad
Morten: Cowboys Evil or Very Mad
Henrik: Ravens Evil or Very Mad
Bagge: ???
Torben: ???
Smovsen: Titans/Bengals? Evil or Very Mad
Kim: ???
Berg: ???
Carlsson: Seahawks

Min grund til at holde med Packers er pænt åndssvag: Det var alene tv-serien Step by Step, hvor familien er store Packersfans, der fik mig på sporet af ostehovederne. Jeg begyndte at følge mere med og syntes naturligvis at Brett Favre var sej. De kommende år blev Packers en magtfaktor i NFL. Jeg husker blandt andet, at de slog mægtige SF på udebane i slutspillet. Kulminationen kom i 1996, hvor de nakkede Patriots (med Drew Bledsoe som QB) i Super Bowl. Året efter tabte de til Broncos i finalen, og siden er det gået pænt ned ad bakke. Men hvis Frank, J.T. og Cody Lambert holder ved, så gør jeg også Laughing

Kan I andre komme med jeres begrundelser for holdvalg og eventuelt fylde hullerne i listen ud?

VHS

Antal indlæg : 1002
Join date : 13/08/08

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor holder vi med dem, vi gør? Empty Sv: Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

Indlæg  Vets Ons Nov 04, 2009 6:45 pm

Flanding holder med Browns pga Drew Carey.

Men spas detalje med Step by Step, især fordi jeg så serien dengang, men overhovedet ikke interesserede mig for NFL og derfor bare troede deres ostehatte var fordi de var fra The Cheese State.

Må jeg indskyde; Packers...bonderøve.

Det skal naturligvis indskydes, at når jeg beslutter mig for at holde med et hold, så er det typisk et par år siden det senest opnåede noget, så man lige får de traditionelle 5-6 års ligegyldige ørkenvandring med - say Brøndby, Rødovre og nu Ravens. Ikke lige som fx 1målsson, der bare vælger Steelers, hvorefter de vinder lortet med det samme og to år senere.

Næste tråd kunne være en gammel klassiker; hold man har sympati/ikke sympati for.

Vets

Antal indlæg : 340
Join date : 16/08/08

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor holder vi med dem, vi gør? Empty Sv: Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

Indlæg  Blitzers Tors Nov 05, 2009 10:43 am

Lambert familien og Counting Crows er begge udmærkede grunde til valg af NFL hold Smile

Der gik mange år efter Superbowl ´93 og ´94 blev vist i DK, hvor jeg stort set ikke kendte andre hold end Cowboys og Bills - måske lige 49'ers.

Jeg holder med Eagles pga noget så simpelt som spillestil og profiler.
Jeg må indrømme, at McNabbs stil som løbende QB er en del af det jeg blev fanget af. Mest af alt er det dog deres defense. Hurtigt, hårdt og altid blitzende, og med profiler de senere år som Brian Dawkins (!), Jevon Kearse, Jeremiah Trotter...

Minuser er T.O.s tid som WR, og Michael "Bad Newz" Vick!

Blitzers

Antal indlæg : 684
Join date : 12/08/08
Age : 44
Geografisk sted : 2650 - Hvidovre Nord

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor holder vi med dem, vi gør? Empty Sv: Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

Indlæg  Gade Tors Nov 05, 2009 1:52 pm

Der gik faktisk en del år, før jeg endelig valgte 100 % side. Jeg så første gang Super Bowl i 1990, hvor 49'ers var flyvende og vandt kæmpestort. De næste 6-7 år indtil Packers-Patriots kampen, må jeg indrømme at hvis jeg skulle sige at jeg holdt med et hold måtte det være 49'ers, da de var de første som virkelig imponerede mig.

I 1997 havde jeg så nået en alder, hvor jeg mente at jeg måtte vælge et hold, og da jeg så Packers med Kaptajn B i spidsen vinde over Patriots valgte jeg side. Som optakt til denne Super Bowl var der et program som gik tæt på de finaledeltagere, og jeg syntes at hele historien omkring Packers opbygning og Byen Green Bay tiltalte mig. Jo mere jeg så har læst omkring det siden, og senest ved at besøge Green Bay, har kun styrket mig i at det var det rette valg. Allersenest med tilskuernes reaktion i forbindelse med Brett's tilbagekomst. Gider ikke mange af de nye plastikhold, der skal være ægte følelser med.

Ud over Packers er der flere hold som jeg egentlig sympatiserer med, bare i væsentlig mindre grad. Det er hold som Ravens, Saints, Chargers og Steelers. Dette af forskellige grunde som er opstået undervejs.

Til gengæld vil jeg aldrig få sympati for hold som Patriots, Vikings, Colts, Cowboys og Eagles

Gade
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvorfor holder vi med dem, vi gør? Empty Sv: Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

Indlæg  Blitzers Tirs Nov 10, 2009 1:21 pm

Hvis vi inkluderer hold, vi har sympati for ser listen nogenlunde sådan ud:

Steelers

( + Ravens, Bears, Broncos)

Antipati:
Redskins!
Giants
Patriots
... plus en masse hold der bare er ligegyldige såsom browns, bengals, dolphins (dog big-ups til deres wild-cat!), bucs, chiefs, ...

Blitzers

Antal indlæg : 684
Join date : 12/08/08
Age : 44
Geografisk sted : 2650 - Hvidovre Nord

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor holder vi med dem, vi gør? Empty Sv: Hvorfor holder vi med dem, vi gør?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 :: NFL1964

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum